tirsdag den 1. maj 2012

Ideer til sansestimulering

Jeg har i dag været ude og besøge "Tjørringhus" - døgninstitution i Herning for børn og unge fra 0-18 år. Det var en stor og meget positiv oplevelse. Et meget imødekommende personale. Et hus fuld af sanseindtryk - bl.a et lækkert sanserum og udenfor en skøn sansehave. Jeg forsøgte, at suge til mig det bedste jeg har lært - og har lyst til at dele et par ideer med dig, af spændende ting som jeg så. Ideer til sansestimulering, som mange børn kan ha' glæde af.

1. Hæng en paraply op i loftet, som vender omvendt - på hver spids kan man hænge en cd i en snor. Cd'erne vil bevæge sig - og hænger du paraplyen i nærheden af et vindue vil lyset spejles i cd'en.

2. Lav forskellige perlekæder i forskellige farver og materialer. Hæng dem op på en række - f.eks på en blød masonitplade. Nu kan børnene se på farverne og mærke på/rasle med kæderne.

Har du lyst til at se mit udvalg af sansemotorisk legetøj kan du se det her...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar