onsdag den 27. marts 2013

Ideer til påskeaktiviteter fra tralaleg.dk

Nu er det snart påske! Måske skal I være flere sammen i påskedagene. Børn synes altid det er sjovt når de voksne gider at lege med dem. Prøv f.eks denne gamle "Ægge-stafet"!
Lav 2 rækker. Den 1. i hver række går/løber med en ske hvorpå der er et æg (måske er det bedst med et hårdkogt æg, hvis ægget skulle ryge på gulvet). Deltagerne vender ved et aftalt sted og skynder sig tilbage til den næste i rækken - gi'r skeen videre. Hvilken række vinder "Ægge-stafetten" :)

Mangler du at sende et gækkebrev er her et lille sødt vers:
Bag busken jeg fandt en gæk så sød -
jeg troede den var af kulden død.
Nu sender jeg den til dig, min ven.
Tæl prikkerne små - og gæt fra hvem.

Påskepynt som børnene kan være med til at lave.
Lav nogle fine glimmeræg til påskebordet. Kog æg i 20 min og afkøl dem helt.
Lim et stykke gavebånd rundt om ægget (på midten). Kom nu lim på æggets øverste halvdel og drys farveglimmer ud over limen. Lad ægget stå i et æggebæger til limen er helt tør.
Nu gør I det samme på den anden halvdel af ægget.
Æggene kasseres når påsken er forbi :)


Jeg håber I må få nogle rigtig dejlige påskedage.
Glædelig påske - Marianne :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar